تبعید عشق

دل از خیال خالیست و جان از شکوه دوست ....

تبعید عشق

دل از خیال خالیست و جان از شکوه دوست ....

خواستنی است خیال ، بافتنی است حیات .... و عجیب از این خلق که ندانسته چه میبافند و ندانسته چه میخواهند ...

طبقه بندی موضوعی
آخرین مطالب

 

وقتی تو نیستی ، نه هست های ما چونان که بایدند ، نه بایدها . مثل همیشه آخر حرفم ، حرف آخرم را با بغض می خورم .
عمری ست لبخند های لاغر خود را در دل ذخیره می کنم ؛ باشد برای روز مبادا .

 اما در صفحه های تقویم روزی به نام روز مبادا نیست .

آن روز هر چه باشد روزی شبیه دیروز ، روزی شبیه فردا ، روزی درست مثل همین روزهای ماست .

 اما کسی چه می داند ، شاید امروز نیز روز مبادا باشد .
وقتی تو نیستی ، نه هست های ما چونان که بایدند ، نه بایدها . هر روز بی تو روز مباداست .

آیینه ها در چشم ما چه جاذبه ای دارند . آیینه ها دعوت دیدارند .

 دیدارهای کوتاه ، از پشت هفت دیوار . دیوارهای صاف ، دیوارهای شیشه ای شفاف ؛ دیوارهای تو ، دیوارهای من .

دیوارهای فاصله بسیارند  .
آه دیوارهای تو همه آیینه اند ؛ آیینه های من همه دیوارند .

hala man ye arezoo daram to sineh ,  ke 2bareh cheshmeh man toro bebineh

انتظار ، گم کردن توست ، غربت غم دوری تو ، اضطراب درد بی تو ماندن و غم ، داغ بی تو زیستن .

    و من ِ منتظر در غربت ، زانو شکسته ام و با اضطرابی کماکان در جستجوی مرهمی برای غمم میگردم .
 
 
  • تبعیدی

نظرات  (۲۶)

سلامی چو بوی خوش آشنایی به آن دیده پاک روشنایی.!
روزی در محفل یکی از خویشان که طبعی منیع و حظی وافر در کنکاش خصال انسانی داشت نشسته بودم و در این اثنا صحبت از چگونگی این اشرف مخلوقات به میان آمد. ایشان اظهار داشتند: انسان در نظر اول موجودی منفرد است اما فی المثل چون به درون خویش بنگری جماعت پراکند ه ای را در میابی که هر کدام به حالتی مشغولند. یکی دست تغابن بر هم گره زده و واحسرتا بر ماضی معدوم می گوید. دیگری کودکی را میماند که بر ساحل شنی قصری رویایی می سازد و لختی دیگر آن را به فراموشی می سپارد.وآن دگر با شمشیری آخته از زمین و زمان انتقام میگیرد. اما در میان این خیل اضداد کسی است که ملودی صفا پاکی محبت دوستی و انسانیت را داوود گونه میسراید. بدون هیچ مداهنه و اغراقی در متن شما این ترنم دل انگیز را به گوش جان میشنوم و حظ آن را در تعالی روحی خویش در متن زندگی احساس میکنم. به این موهبت بر خود مباهات می ورزم و از شما قدر دانی می نمایم.

هر آن دل را که سوزی نیست دل نیست
دل افسرده غیر از آب و گل نیست.

شاد و پاینده و پیروز باشید.
  • علی(حرف اول اشتباه تایپی بود که تکرار شد
  • اگر دلت می خواهد به منم بخند
    و اگر لبخند زدی دیوارهارو کم کن وبه من ایمیل بزن
    حداقل آدرس ایمیلت را
    شاید مشکل منه که هرجا میرم روز مباداست
    وشاید روز مبادا نزدیک باشد
    سلام
    ویلاگ خیلی قشنگی داری
    امیدوارم که روزی وبلاگتون جز بهترین ها بشه
    به منم سر بزن
    خوشحال میشم
    سمیرا منو می شناسه
    موفق باشی
    بابای
    سلام
    امروز بار دیگر متن اخیر وبلاک شما را از اول تا آخر خواندم. سعی کردم از معبر این جملات و تصاویر و آهنگها به زوایای روحی و فکری شما بیشتر واقف شوم.
    باید در ابتدا متذکر شوم که این قصد را نه از بهر تجسس در حیطه شخصی شما کردم_ این امر را بسیار نکوهیده و مذموم میدانم_.واقعا" آیینه های شما دیوار هستند و به تاکید نمی توان جوهره روحی و فکری شما را دریافت کرد. این مظاهر ثبت شده در وب لاگ شما من خواننده را به سرزمینی میبرد که همه چیز آن معنویتی شدید و یکجانبه است.گوینده هیچ نمودی در مقابل مخاطب خود ندارد.
    این حس شدید هر چند مانند مرهمی روح بیماران زمانه را التیامی میبخشد تا از بستر چرکین خودخواهی و آزار دیگران برخیزند و گام به سوی ایثار و محبت و دوستی بردارند ولی در مواجه با عقل تضادی را نماینگر می شود.برخلاف نوشته شما میتوان ایام خود را از یکنواختی رها کرد و با اراده خود تفاوتی در دیروز و امروز و فردای خود قرار داد. هر چند ما همیشه در حسرت آرزوهای از دست رفته خود در لهیب هستیم و نیروهای پیرامون ما اغلب ما را تحت سیطره خود قرار میدهند اما این امر نباید دلیلی بر عزلت و سکون ما باشد. بهینه است در هنگام سیطره نیروهای قهار مغلوبی ایستاده و سربلند باشیم. بنا بر این چهره پری به زانو افتاده شما را نپسندیدم.و دیگر اینکه در تقویم زندگی هر فردی حداقل باید یک روز عظیم باشد که میتوان به آن عنوان روز مبادا را داد. بر این عقیده هستم که هر فردی باید قبل از مرگ خود حتی اگر برای یک بار هم حرکتی عظیم و پویا که اثر آن به دورانها باقی بماند و بانی خیر و نیکی باشد به منصه ظهور برساند.
    ....... و ایکاش تمام دیوارها و حایلهای ساختگی _ اگر حتی آینه باشد_ مابین انسانها از میان برداشته میشد و همه در زیر آسمان دوستی و صمیمیت پاک زندگی میکردند.
    بدرود ای سرزمین ناشناخته.!
    سلام سودا جان وبلاگت قشنگ شده اما چرا بک گراندش اینجوری شده؟؟
    سلام . عزیییییییییییزم. چه وبلاگ نازی. آدم آروم می شه تو وبلاگت . خیلی خیلی محیط خوبیه . موفق باشی . قربونت . یا علی (ع) . التماس دعا وخدانگهدار
    سلام به شما

    وبلاگ خوبی دارین من میدونم چقدر زحمت کشیدین تا ایناروهمشونو سر هم کردین خسته نباشین من هم یه وبلاگ دارم در همین موضوعاتی که شما دارین خواستین یه سر بزنین عکسای زیادی توش هست
    سلاااام
    خوبی
    چی شده
    هنوز آپ نکردی
    من آپم
    بیا پیشم
    باشه
    منتظرتما
    موفق باشی گلم
    بابای
  • یکی از رهگذران آسمان
  • برخیز اگر منتظری
    Ta rooze mabada khoda negahdar
    be omide didare yar
    سلام
    مرسی از اینکه سرزدی
    باشه من شما رو لینک کردم
    در اولین فرصت هم منابع و رفرنس ها رو برات میل می کنم . راستی اگه بخوای میتونم برات جی میل ژست کنم.
    منتظرم.
    ببخشید منظورم پست کردن بود .
    منتظر جواب هستم
  • نازنین یار...
  • سلام عزیز
    وب زیبایی دارید بهتون تبریک میگم
    ممنون میشم به من هم سری بزنید
    قربانت نازنین یار...
    سلام
    مرسی از اینکه سر زدی بابت نظری هم که دادی ممنونم .
    راستش من اکثر مطالبم رو سرچ می کنم بعدش وارد وبم می کنم .
    منتظر حضور سبزت بازم هستم.
    بابای
    salam
    deleman baraye shoma va neveshteh hayetan tang shodeh ast
    omidvaram dely shad dashteh bashid va
    az zamaneh niz delgir nashodeh bashid.
  • تنهاترین شقایق
  • سلام

    وبلاگ بی نظیری داری . بهت تیریک میگم

    به منم سر بزن

    بای
    من عشق را در تو تو را در دل دل را موقع تپیدن و تپیدن را به خاطر تو دوست دارم من غم را در سکوت اجازه هست خیال کنم تا آخرش مال منی؟ خیال کنم دل منو با رفتنت نمی شکنی ؟
    او که هست هم هستهای ما هستند هم بایدها
    زنان صفات جلال او را می جویند و مردان صفات جمال را
    و هر دو نزدیکترین راه را انتخاب می کنند هر چند در مقابل او هر دو سرابند
    خوشا لب لعل او را چشیدن
    __________@@@@@@@@
    ________@@@________@@_____@@@@@@@
    ________@@___________@@__@@@______@@
    ________@@____________@@@__________@@
    __________@@________________________@@
    ____@@@@@@______@@@@@___________@@
    __@@@@@@@@@__@@@@@@@_________@@
    __@@____________@@@@@@@@@_______@@
    _@@____________@@@@@@@@@@_____@@
    _@@____________@@@@@@@@@___@@@
    _@@@___________@@@@@@@______@@
    __@@@@__________@@@@@________@@
    ____@@@@@@_______________________@@
    _________@@_________________________@@
    ________@@___________@@___________@@
    ________@@@________@@@@@@@@@@@
    _________@@@_____@@@_@@@@@@@
    __________@@@@@@@
    ___________@@@@@_@
    ____________________@
    ____________________@
    _____________________@
    ______________________@
    ______________________@____@@@
    ______________@@@@__@__@_____@
    _____________@_______@@@___@@
    ________________@@@____@__@@
    _______________________@
    ______________________@

    تقدیم به تو سید
    سلام
    وبلاگت عالیه امیدوارم موفق باشی
  • یکی از رهگذران آسمان
  • سلام سودا جان
    دیر به دیر به هم سر می زنیم
    تو رو خدا بک گراند صفحه رو عوض کن سر آدم گیج میره
    انگار غمگینی آره ؟
    سلام سودا خانم
    من آپ کردم خوشحال میشم به من سر بزنید
    منتظرتون هستم
  • یکی از رهگذران آسمان
  • سلام
    چرا اینقدر ناراحتی سودا
    چرا برای پست آخر جای نظر نذاشتی؟
    سلام ...بعد از یه غیبت کبرا دوباره برگشتم ...اگه هنوزم هستید خوشحال میشم بیای
    سلام مدتها بود که ازت خبری نداشتم وبلاگت مثل همیشه عالیه امیدوارم که موفق باشی یه وبلاگ زدم در مورد شهر سنندج خوشحال میشم اگه بهش سر بزنی و نظرت رو بدی با تشکر کاوان سنه یی
    lksnah@yahoo.com
    http://www.irexpert.ir/Webforms/SignUp/NewSignUp.aspx?EID=6583

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی