تبعید عشق

دل از خیال خالیست و جان از شکوه دوست ....

تبعید عشق

دل از خیال خالیست و جان از شکوه دوست ....

خواستنی است خیال ، بافتنی است حیات .... و عجیب از این خلق که ندانسته چه میبافند و ندانسته چه میخواهند ...

طبقه بندی موضوعی
آخرین مطالب

من تهی شده ام.

چهارشنبه, ۲۳ آذر ۱۳۸۴، ۰۹:۱۰ ق.ظ

FeLove

من تهی شده ام....تهی از خودم

تهی از من و تو و ما...از همه

تهی از بی دریغ خندیدن...

از بی حساب بوسیدن...

تهی دستانم ، دستان پر از مهری را مطلبید...

از دنیا دلم خون بود...که غریبه ای کبوتر وار در باغ سکوتم از این شاخه به اون شاخه نشست...

از غصه نمی ترسید...اما من از غصه دل خون...

باغ سکوتم را گل باران کرد...برام گفت و خندید...از غصه رهام کرد و گفت آزادی....

تو زنگ صداش آهنگی بود که دلم همیشه می خوند...

همون دنیای بی ارزش برام یک دفعه دنیا شد...

در او خودم را جستم...روحم را که مدتها آواره و گم شده بود...روح عصیانگرم

به او آرام گرفت...همه بود و نبود را در او می دید...

اما....

عشق....آخرین همسفر من...

مرا اما
غرق در ابهام تهی خویش
غرق در ابهام تهی چشمانش
ابهام نیم نگاه افتاده بر نگاه پر گناه من
رهای دنیای آلوده ی چشمهای هرزه، تنها گذاشت.

می خواهم دمی بیاسایم ...آسایشی در اوج سرما ، در اوج خفقان

هیچ جاذبه ای منو به سوی خودش نمی کشه...

از روزگار...از این تکرار خسته شدم...

گیج و مبهوت بین بودن و نبودن..

باور کن حتی واژه بودن هم عذاب آور شده

من نبودن را ترجیح می دهم

هنوز نفهمیدم چرا خدایم گفت: به انسان موهبت اختیار را عطا کردیم.

هنوز این فلسفه اختیار برام گنگ و بی معنیه...

نشسته ام و به آسمان خلوت و ساده نگاه میکنم....

و فکر میکنم...

همیشه در تفکرات و وخلوت تنهایی هام از خودم پرسیده ام: تو اینجا چه میکنی؟...این چه جدالیه برای زندگی؟....اینهمه تلاش برای چیزی که ...آیا ارزش داره؟...یا این یه حکمه؟ تو محکومی به زندگی؟....

اما بار سفر رو بسته ام...

چمدونهامو از انباری آوردم بیرون و محیای یک سفرم...یک سفر طولانی و شاید بی بازگشت...خیال تو و قاب عکسم همسفر جاده تنهاییهامه....همون عکسی که خطهای روی صورتم در اون پیدا نیست....خطهایی که نه از گذشت زمان بلکه از زمین خوردنهای مکرر به صورتم نشست.....

میرم....

به جایی دور...

....خلوت

و خالی از هر عشق و دلبستگی.....

جایی که نه قصه گسستنه و نه حرفی از پیوستگی....

خالی از عادت و عشق و عاطفه و مهر و علاقه.....خالی از هر لغتی که نوید امیدی واهی بده....

همه اینها برای حس من یه اسم گنگ و مبهمه.....هیچکدوم نمی تونن منو اونطور که هستم نشون بدن.....کلام از گفتن معنی ناب همیشه عاجزه.....

چرا حرف می زنیم؟....کلمات همه عاجزن.....

هر چه نیاز بوده و هست را همینجا جا می ذارم...یه چمدون پر از سکوت...فریاد و ....

حتی دیگه خاطراتم، گذشته ، صداقت و سادگیمو هم با خود نمی برم....می خوام تهی باشم...تهی و سبک بار...

اصلا چمدونی نیاز نیست...آن هم ارزانی این اتاق که سنگینی گریه های من به دیواراش مونده....نه...چمدونم نمی برم...می رم .فقط خودم و خودم....خیالمم نمی برم...تنهای تنها....می رم....

یه روح تهی....سبکتر از پر مرغان مهاجر....

این چه رفتنیه؟.....نمی دونم...سردرگمم... خودمم حیرون موندم بین موندن و رفتن....اصلا باید برم؟....آیا جایی هست که یک روح تهی رو در خودش حفظ کنه و معلق در هوا نگه نداره؟....امن ترین جا همین اتاقه.....باز هم به رویا پناه می برم....اونجا دیگه تنها نیستم.....به خیال اون کویر برهوت که کلبه ای به رنگ آبی از دور دستها مثل سرابی نگاهتو به خودش جلب میکنه....اما سراب نیست.اونجا خونه منه....یه کلبه امن....که روح من در اون به دور از هراس خدشه دار شدن به پرواز در میاد...یه تخت خواب کهنه که هر بار روش بخوابم صدای جر جر تخته های کهنه اش که به زور به هم متصل موندن لالایی خواب دیر وقت شبانگاهم بشه.....و یه میز و صندلی که تو دلگیری شب زنده داریهام پشتش بشینم و بنویسم....بنویسم اونچه رو که بر سرم اومد..... این یعنی زندگی...یه زندگی ساده و بی درد سر....

 

  • تبعیدی

نظرات  (۱۴)

عالی بود مرسی تا بعد /فدات
چه کسی پلک های خیس مرا آتش زد راستی چگونه توانست آتش بزند پلک های خیس من وسعت دریا دارد دریا که آتش زدن ندارد نازنین. روزگار غریبی است نازنین/عالی بود فدات
میون این همه گل ناز
یکی هست که همیشه شادی میاره
سلام سودا جان
عالی بود
بای تا های
عالی بود
  • ژان والژان
  • ٍسلام
    از دیدن وب سایت شما خوشحال و متعجب شدم.خوشحال از دانستن زاویه ای دیگر از روحیه فردی که در برهه ای برای من الهام بخش بود و متعجب از اینکه چه دنیای عظیمی در ورای چهره بظاهر خموش انسانها متجلی است.در آینده تک تک شعرها را پاسخ خواهم داد.
    با آرزوی موفقیت
    ژان والژان.
  • شهر شاپرک ها
  • سلام وب خوبی داری به من هم سر بزن
    منتظرتم
    سلام به شما ایول وب خوبی داری
    مو خوشوم آمد؟
    به وبلاگ مو هم بیا مو از آبادانوم
    اسم وبلاگم هم پری تنهای بیا البته سر زدی ولی دوباره بیا
    سلام وب خوبی داری به من هم
    سری بزن خوشحال میشم
    سلام خدا نکنه شما تهی بشی دشمنت تهی بشه خوب گفتم؟
    vaghan sherat alie man sitaye ziadio didam ama vaghan sherat jaleban ye karyam kon soda az sheraye sohrab sepehry va baghye shaeraham estefade kon albate ba zekre manba movafagh bashy va ashegh
    سلام
    مثل همیشه زیبا... مثل همیشه جذاب...
    فقط این دفعه زیباتر به خاطر این آهنگ دلنشین ...
    دست حق به همراهت ...
    یا حق...
    سلام
    خیلی عالی بود
    وبت باحالتر شده عزیز
    قربانت
    سلام
    khoobid !mano mishnasi!man motmaenam in jomalate ziba hamrahe ba ye hese vaghei boode va mosalaman chiziro bar asase ehsae vaghei bashe baraye hame ziba va tahsin bar angize khahad bood. beoomid movafaghiyate roozafzoonetoon
    سلام
    خیلی خوب بود

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی